اخراج دو مقام ارشد بخش کنسولی بلاروس از خاک لهستان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، در پی اقدام دولت بلاروس در اخراج دو کارمند ارشد بخش کنسولی لهستان در این کشور، امروز وزارت خارجه لهستان نیز از اقدام متقابل و اخراج دو تن از کارکنان ارشد بخش کنسولی بلاروس از کشورش خبر داد.

اخراج دو مقام ارشد بخش کنسولی بلاروس از خاک لهستان

بر اساس این گزارش، مارسین پرزیداچ معاون وزیر خارجه لهستان با اعلام این خبر در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: به دلیل ادامه اقدامات غیر محبت آمیز مینسک علیه دیپلمات های لهستانی، بر اساس اصل اقدام متقابل، وزارت خارجه لهستان تصمیم به اخراج سرکنسول بلاروس در بیالیستوک و کنسول بلاروس در ورشو گرفت.

لازم به ذکر است در تاریخ 9 مارس، مارچین وویسیهوفسکی کاردار لهستان در بلاروس به وزارت امور خارجه بلاروس احضار شد. وزارت خارجه لهستان قصد خود از این احضار را اعتراض به برخی سخنان کنسول لهستان و شرکت وی در همایش غیر رسمی روز سربازان نفرین شده در برست بلاروس اعلام کرده بود.

وزارت خارجه بلاروس این اقدام غیر متعارف سرکنسول لهستان را نقض تعهدات بین المللی درج شده در حقوق کنسولی و دیپلماتیک دانسته و از وی درخواست کرده تا خاک بلاروس را ترک نماید. اکنون، وزارت خارجه لهستان نیز در اقدامی متقابل، دو تن از مقامات ارشد بخش کنسولی بلاروس در این کشور را اخراج کرده است.

bestcanadatours.com: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 136465

به "اخراج دو مقام ارشد بخش کنسولی بلاروس از خاک لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج دو مقام ارشد بخش کنسولی بلاروس از خاک لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید