خبرنگاران برف و کولاک جاده هراز و کندوان را مسدود کرد

به گزارش مجله سرگرمی، ساری - خبرنگاران - براساس تازه ترین گزارش مرکز مدیریت راه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران، جاده هراز و کندوان به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شد.

خبرنگاران برف و کولاک جاده هراز و کندوان را مسدود کرد

به گزارش خبرنگاران ، طبق گزارش جمعه شب مرکز مدیریت اداره کل راهداری مازندران در حال حاضر بارش برف در جاده هراز در محدوده آب اسک تا گالری امامزاده هاشم سنگین بوده که منجر به انسداد این جهت شده است.

همچنین در جاده کندوان نیز بارش سنگین برف در محدوده هزار چم تا تونل کندوان در جغرافیای مازندران و تا محدوده استان البرز در حال باریدن است و با حضور عوامل راهداری و پلیس راه تردد خودرویی در این جاده و جاده هراز ممنوع و مسدود شد.

مرکز مدیریت راه راهداری محور سوادکوه را تنها جهت دسترسی و ارتباطی مازندران به استان تهران دانست و اعلام کرد که ترافیک در برخی بخش های این جاده سنگین است.

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راهداری مازندران تردد در محدوده بشل و ولی آباد جاده سواکوه در جهت جنوب به شمال با ترافیک سنگین و نیمه سنگین خودرویی همراه است که علت آن لغزندگی سطح جاده و همچنین مسدود شدن جاده هراز و کندوان است.

علاوه بر این تمامی جاده های کوهستانی استان برفی گزارش می شود و محورهای داخلی استان نیز با بارش باران روبرو هستند.

تردد در محورهای کوهستانی بدون زنجیر چرخ ممنوع است

مرکز مدیریت راه استان مازندران از مردم و مسافران خواست تا اطلاع بعدی و عادی شدن شرایط از تردد در جاده های کوهستانی استان خودداری کنند و در صورت ضرورت برای تردد در جاده های کوهستانی لازم است تمام تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و مواد غذایی کافی را به همراه داشته باشند.

پلیس راه مازندران نیز پیشتر هشدار داده بود که در مبادی جاده های اصلی ماموران پلیس راه از تردد خودروهای در جاده های کوهستانی بدون به همراه داشتن زنجیر چرخ جلوگیری خواهند کرد.

بارش باران و برف که از شب گذشته(پنجشنبه شب) در مازندران باریدن گرفت از عصر امروز طبق پیش بینی های هواشناسی شدت گرفت.

هواشناسی مازندران همچنین پیش بینی کرد این سامانه بارشی تا اواخر روز شنبه مهمان این خطه از شمال کشور خواهد بود و در این مدت مردم استان علاوه بر بارش برف و باران، وزش شدید باد و برودت دما را تجربه می کنند.

مازندران 3 هزار و 500 کیلومتر محور اصلی دارد که 600 کیلومتر آن را محورهای برفگیر تشکیل می دهند.

جاده هراز ، کندوان ، سوادکوه و کیاسر چهار محور مواصلاتی و ارتباطی مازندران به مناطق مرکزی استان است که تمامی آنها از جاده های کوهستانی بوده و از دل رشته کوه های البرز علور می کنند.

bestcanadatours.com: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 135683

به "خبرنگاران برف و کولاک جاده هراز و کندوان را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برف و کولاک جاده هراز و کندوان را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید