دیپلمات ترکیه: مسکو و آنکارا به دنبال گشت زنی مشترک در ادلب هستند

به گزارش مجله سرگرمی، یک دیپلمات ترکیه در حالی که خواست نامش فاش نشود توضیح داد که آنکارا و مسکو در حال رایزنی برای انجام گشت زنی های مشترک در شهر ادلب واقع در شمال غربی سوریه هستند.

دیپلمات ترکیه: مسکو و آنکارا به دنبال گشت زنی مشترک در ادلب هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از مقام های ترکیه ای امروز (پنجشنبه) از گفت وگوی آنکارا و ترکیه در مورد گشت زنی های مشترک در شهر ادلب سوریه اطلاع داد.

بنا به گزارش خبرگزای رویترز، این مقام ترکیه توضیح داد که ترکیه و روسیه در حال بحث و مذاکره در مورد احتمال گشت زنی مشترک در اطراف منطقه ادلب واقع در شمال غربی سوریه به عنوان گزینه ای برای تضمین امنیت این منطقه هستند.

اظهارات این مقام در حالی مطرح شده است که آنکارا در روزهای اخیر، تهدیدات خود در مورد انجام عملیات نظامی در منطقه ادلب را افزایش داده است.

این مقام ترکیه ای که خواست نامش فاش نگردد همچنین تأکید کرد که ایران، ترکیه و روسیه قصد دارند اوایل ماه آینده میلادی (مارس) در تهران برای بحث های بیشتر درباره سوریه از جمله ادلب با یکدیگر ملاقات و گفت وگو نمایند.

وی همچنین ادامه داد که احتمالاً یک هیأت روس قبل از نشست سه جانبه ترکیه، ایران و روسیه درباره سوریه، برای گفت وگوهای بیشتر به آ نکارا سفر خواهند کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) ضمن تهدید نیروهای ارتش سوریه در منطقه ادلب هشدار داد که اگر این نیروها عقب نشینی ننمایند، تا آخر ماه جاری میلادی (فوریه) آنها را مورد حمله قرار خواهند داد.

وی طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، با ادعای اینکه موضوع عملیات ادلب مسئله زمان است، تهدید کرد: عملیات ادلب قریب الوقوع است و ما عرصه را به رژیم سوریه که توافق [سوچی] را رعایت نمی نماید، وانمی گذاریم.

رئیس جمهور ترکیه با ادعای اینکه اگر کشورهای منطقه یاری ننمایند، آنکارا خودش مجبور به حفظ امنیت خود می گردد، گفت: رژیم سوریه و هر کسی که حمایتش می نماید، جدیّت ما را درک ننموده است.

کوشش های ترکیه برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه در ادلب و حمایت از تروریست ها در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه ای اطلاع داد در ادامه پیشروی ها ضد تروریست ها در استان ادلب، بیش از 600 کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد نموده و کنترل ده ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته اند.

ص

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

estekhdamjadid.ir: استخدام جدید: مجله کسب و کار، استارتاپ های گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70970

به "دیپلمات ترکیه: مسکو و آنکارا به دنبال گشت زنی مشترک در ادلب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات ترکیه: مسکو و آنکارا به دنبال گشت زنی مشترک در ادلب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید