واقعیت های جالب اینستاگرام

به گزارش مجله سرگرمی، اینستاگرام در حالی 10 ساله شد که آمارهای جالبی از خود به جا گذاشته است.

واقعیت های جالب اینستاگرام

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، امروز به سراغ اینستاگرامی رفتیم که شمع 10 سالگی اش را فوت کرد و وارد 11 سالگی شد. روز 6 اکتبر، اینستاگرام رسماً 10 ساله شد و کمپانی فیسبوک این سالگرد را با معرفی ویژگی های جدیدی که به منظور تشویق کاربران به خوش برخورد بودن با یکدیگر طراحی شده اند، جشن گرفت. ما هم در این گزارش به سراغ جزئیاتی از این برنامه پرهوادار رفتیم که شاید کمتر درباره آن ها شنیده باشید. پس امروز با ما باشید تا در کنار معرفی ویژگی جدید اینستاگرام، این حقایق را با هم مرور کنیم.

معرفی ویژگی جدید اَپ 10 ساله

درست در روز 15 مهر که مصادف با 10 سالگی اینستاگرام بود، از ویژگی جدید این برنامه رونمایی شد. قابلیت جدید اینستاگرام در مقابله با اذیت و آزارهای اینترنتی این برنامه، نه تنها به کاربران در مورد نظرات ناخوشایندشان تذکر می دهد تا درباره آن تجدید نظر نمایند بلکه مرتب نظرات آن ها را آنالیز می نماید تا اگر به صورت مکرر قوانین اینستاگرام را نقض کردند، پس از هشدار های لازم حساب کاربری آن ها را مسدود کند.

اینستاگرام همچنین ویژگی نقشه عکس را هم به اپلیکیشن خود بازگرداند. این ویژگی که در سال 2016 توسط اینستاگرام از پروفایل کاربران حذف شد، بار دیگر با فرمتی متفاوت تر از آن چه بود به پروفایل آن ها باز می گردد. از تفاوت های نسخه جدید نسبت به نسخه قبلی این قابلیت، می توان به این اشاره نمود که در نسخه جدید، نقشه عکس ها به جای نمایش به دیگران، به بخش آرشیو استوری های اینستاگرام منتقل می گردد.

تاریخچه اینستاگرام

اینستاگرام اکتبر سال 2010 برای اولین بار توسط کوین سیستروم و دوست و همکارش مایک کرگر رونمایی شد و به قدری هوادار پیدا کرد که تا سال 2012 به بیش از 100 میلیون کاربر رسید. تا این زمان، این اپلیکیشن فقط برای سیستم عامل IOS ارائه شده بود و در 2012 نسخه اندروید آن هم ارائه و باعث شد تا سال 2014 تعداد کاربران اینستاگرام مرز 300 میلیون نفر را هم رد کند.

همین فرایند صعود و پیروزیت های چشم گیر این دو دوست، باعث شد مارک زاکربرگ مالک فیسبوک به فکر خرید این برنامه بیفتد و در سال 2012 برای خرید آن یک میلیارد دلار هزینه کند. در آن موقع خیلی از همکاران مارک و مدیران فیسبوک این میزان سرمایه گذاری را دیوانه نماینده می دانستند اما رسیدن تعداد کاربران این نرم افزار به بیش از یک میلیارد نفر نشان از هوش بالای مارک زاکربرگ دارد.

اینستاگرام در ایران

همان طور که گفته شد اینستاگرام اولین نسخه اپلیکیشن خود را در سیستم عامل IOS عرضه کرد و چون در همان زمان های ابتدایی ظهور اینستاگرام، ایرانی ها به ندرت از آیفون استفاده می کردند و بیشتر موبایل ها روی سیستم عامل های Symbian یا Android بودند، اینستاگرام با تاخیر بیشتری به ایران آمد. اما به طور کلی حدود سال 2012 اینستاگرام محبوبیت خود را در ایران به دست آورد و رفته رفته به یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی بعد از تلگرام تبدیل شد، به طوری که هم اکنون بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی دارد.

آمارهای کاربران اینستاگرام

چند آمار جالب درباره کاربران فعال اینستاگرام رامرور می کنیم.

هم اکنون اینستاگرام بیش از یک میلیارد نفر کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.

کشورهای ایالات متحده آمریکا، برزیل، هندوستان، اندونزی، روسیه، ترکیه، ژاپن، انگلستان، مکزیک و آلمان 10 کشور اول با بیشترین کاربران اینستاگرام هستند.

روزانه بیش از 500 میلیون نفر در این اپ فعال هستند.

روزانه 500 میلیون استوری در اینستاگرام گذاشته می گردد.

تا به امروز بیش از 50 میلیارد عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.

بیش از 25 میلیون کسب و کار در اینستاگرام فعال هستند.

روزانه بیش از 100 میلیون عکس و ویدئو به وسیله اینستاگرام به اشتراک گذاشته می گردد.

روزانه کاربران بیش از چهار میلیارد و 200میلیون لایک در اینستاگرام می گذارند.

52 درصد کاربران اینستاگرام را زنان و 48 درصد را مردان تشکیل می دهند.

72 درصد از افراد حاضر در اینستاگرام بین 13 تا 19 سال دارند.

واقعیت های جالب اینستاگرام

همواره درباره اپلیکیشن های پیروز، مطالب جالبی وجود دارد که ما آن ها را نمی دانیم. در این قسمت سعی نموده ایم تیتروار به تعدادی از این مطالب که به نظر برای مان جالب تر از بقیه بود، اشاره کنیم.

اینستاگرام ششمین شبکه اجتماعی محبوب در دنیا است.

از هر 10 هشتگ در اینستاگرام، 7 هشتگ مربوط به برندهاست.

70 درصد از علاقه مندان به خرید، برای جست و جوی محصول به اینستاگرام مراجعه می نمایند.

کاربران اینستاگرام روزهای سه شنبه و پنج شنبه، بیشتر فعال هستند.

فیلم های اینستاگرام 2 برابر، بیشتر از عکس های اینستاگرام جذابیت دارند.

به گزارش زومیت، یک آنالیز علمی نشان داده 8 درصد کل اکانت های اینستاگرام فیک و جعلی هستند.

وقتی اینستاگرام در سال 2013 امکان بارگذاری ویدئو را اضافه نمود، پنج میلیون ویدئو در 24 ساعت اول بارگذاری شد.

به طور متوسط در هر ماه 16 میلیون بار کلمه Instagram در گوگل جست و جو می گردد.

اولین تصویر منتشر شده در اینستاگرام توسط بنیان گذار این شبکه اجتماعی با نام کاربری Kevin در تاریخ 16 جولای 2010 منتشر شد. این تصویر ، عکس یک سگ بود که توسط بنیان گذار اینستاگرام که هنوز اکانتش فعال است، در این اپلیکیشن نهاده شد.

نتایج تازه ترین پژوهش ها در بریتانیا نشان می دهد که اینستاگرام بیشترین تأثیر منفی را بر سلامت جوانان دارد.

این اپلیکیشن در کره شمالی هیچ کاربری ندارد و توسط چین و روسیه هم فیلتر شده است.

اینستاگرام هم اکنون حدود 100 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

پرهوادارترین ها در اینستاگرام

آمار صفحه های اینستاگرام که بیشترین دنبال نماینده را در سراسر دنیا دارند، نشان می دهد بیشتر این افراد در دنیای فوتبال، موسیقی و مدلینگ به شهرت رسیده اند و کاربران به همین واسطه در اینستاگرام، در فهرست دنبال نمایندگان شان هستند. البته که میل به دیدن زندگی خصوصی و تماشای یک زندگی مصرفی، یکی از مهم ترین دلایل پربازدید شدن صفحه های این ستارگان نیز هست. کریستیانو رونالدو فوتبالیست پرتغالی با بیش از 237 میلیون هوادار، نفر اول در اینستاگرام است. طبق اعلام سایت The Team درآمدی که این مهاجم پرتغالی از انتشار تبلیغات در صفحه شخصی اش به دست می آورد از حقوقی که تیم یوونتوس به او می دهد، بیشتر است. این سایت مدعی است رونالدو سالانه 43 میلیون دلار از تبلیغات در اینستاگرام درآمد دارد.

منبع: روزنامه خراسان

bestcanadatours.com: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 112681

به "واقعیت های جالب اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت های جالب اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید